google-site-verification=e2DmWX0gwfReVFQpzcu4ly1zLPF-RUvuc6uHqoZo_ik

اول تعليق لــ هشام حلمي بكر علي خبر وفاة والده

كتب مصطفى قطب 

علق هشام حلمي بكر على وفاة والده الموسيقار الكبير حلمي بكر قائلا : «الوضع صعب جدا أنا جالي الخبر وأنا في طريقي للمطار كنت جاي أنقذ والدي ومع الاسف الشديد فشلت».

وواصل خلال مداخلة عبر برنامج «كلمة أخيرة» الذي تقدمه الاعلامية لميس الحديدي على شاشة ON باكياً: «كنت جاي المطار وقبل مااركب الطيارة بساعة ونصف جالي خبر والدي بدلا من إنقاذه جاي أدفنه أسوأ 28 ساعة عشتهم في حياتي».

وعن مشاعره أثناء الرحلة: فكرت في كل الحاجات الحلوة الي كنا بنعملها لانه كان في كتير حلو الناس مش مقدرة الناس عاوزة تحكم علي وعلى ابويا وإحنا كنا راضين بعلاقتنا ببعض وقال هو كنا بنحترم بعضنا البعض أنا فعلا إيب أبويا عندي عصبيته وإحنا متقلبين بعض وعشنا طول حياتنا متقبلين بعض طول رحلة الطائرة تذكرت كل الحاجات الحلوة وأنا صغير وباخد العود وأعمل نفسي بلحن.

مكملا : كنا نروح نجيب الجرايد من محطة مصر ويصحيني من ورا أمي وكنا ننزل كان بيحب يقرأ كل جورنال ومجلة في مصر الايام دي إنتهت.

واصل : عندي أولادي الثلاثة متأثرين جدا وأنا على الطائرة كانت مشاعري بعيط وزعلان وكل حاجة في نفس الوقت وراكب طيارة وخايف تفوتني أخبار وأنا على متن الطائرة بعت لاولادي رسالة وقلتلهم أنا أسف على جروب ” العائلة ” معلش إفتركوا الايام دي وقد إيه العيلة مهمة وقد إيه لايزم نفضل قريبين من بعض وأن الي أنا بعمله ايا! كان عاوزكم تتربوا على القيم أننا هنكبر ونحتاجكم وأيا كان فكركم راضين مش راضيين بتحبونا ولالا لما نكون عيلة محتاجة بعض لازم نبقى مع بعض ونفسي ابقى قدوة ليكم وأنتم بالمثل بالنسبة لاولادكم ”

وعن علاقته بوالده : ” فيه ناس فاكرة أن علاقتي بيه كانت سيئة وده محصلش كنا بنتكلم مرة في الشهر أو كل ثلاثة اسابيع واقصى مدة شهرين لم نختلف نهائيا مؤخرا مش زعلنا من بعض لكن زعلنا على بعض كان بيفكر لارملته سحر إنفلصوا ورجعوا عدة مرات ورجعوا وتزوجوا ولما لمته قبل عامين على عودته لها قال لي : ” قلي كل ده علشان أنا بحب ريهام بنتي ومش عايزها تضيع في بيئة غير ملائمة”.

ووجه كلمة لابيه باكيا قائلا : ” أنا اسف كان فيه جيش حاول إنقاذك والله العظيم اصحابك وأحفادك وأبنك وإخواتك وكل عائلتك كانوا جيش إنقاذ لك لكن للاسف ماقدرناش وفشلنا في ذلك”.

وكشف عن مفارقة حدثت قبل أسابيع عندما أحيا حفل عيد إبنته الكبرة الثامن عشر 1من باب الصدفة وهي أغنية ” إنزل ياجميل على الساحة ” التي لحنها للمطرب وليد توفيق قائلا : صدفة من غير تريب الاغنية إشتغلت وقلت لبنتي دي ألحان جدك وقالت لاصحابها وكانت فخورة “

عن mostafa kotb

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *